Aziz KARAAZİZYazarlar

Bu Ülkenin Temel Sorunu Torpildir

 

Son dönemde ülkede yaşanan olaylar gündemi oldukça meşgul ediyor.
Özellikle de yolsuzlukla ilgili olanlar oldukça revaçta.
Bazılarıyla ilgili mahkeme süreçleri, bazılarıyla ilgili olarak da dedikodu süreçleri sürmekte.
Yaklaşan seçimlerin de etkisiyle bu konular gündemin ilk sırasına demir atmış durumda.
Sokağa çıksak ve vatandaşa sorsak “ülkenin en önemli sorunu sizce nedir” diye çoğunluk “yolsuzluk” diyecektir.
Sonrasında da, pahalılık, trafik, çevre veya nüfus gelecektir.
Eğitim ve sağlıktan memnun olmayanlar da çıkacak, karayollarının durumunu eleştirenler olacaktır.
Gerçekten de çok farklı sorunlarımız var.
Hepimiz de bizi doğrudan etkileyen konulardaki sorunları ilk sıraya koyarız.
Bize göre dünyanın merkezi burasıdır.
Fakat gerçekten de öyle midir..?
Elbette değildir.
Bu ülkenin çok farklı sorunları olabilir.
Ama en önemli sorun “torpil” meselesidir.
Torpil günümüzde bir “müessese” kıvamında yaşamını sürdürmektedir.
Bu ülkede kendimizi bildik bileli torpil olduğundan bahseder ve şikayet ederiz.
Ama bulduk mu da hemen kullanırız.
Günümüzde torpil artık devlet kurumlarından taşmış ve özel sektöre de sirayet etmiş durumdadır.
Bir alışveriş yaparken mal veya hizmetin tedarikinde bile torpile ihtiyaç duyar olduk.
Devlet dairelerini anlatmaya hiç gerek yok.
Hemen her işimizde torpili de yanımıza almak zorundayız artık.
Evet, torpil bu ülkede hep vardı.
Ama herkeste yoktu, torpilli olanlar da bunu her yerde söylemezlerdi.
Şimdi işler tersine döndü.
Hemen herkeste torpil mevcut.
Ve herkes “en torpilli benim” diyerek üst sıralara tırmanmak için çabalamakta.
Eskiden ayıp sayılan bir şey günümüzde “güç” olarak sayılmakta.
Bundan vazgeçmedikçe, torpil sevdasını bir kenara bırakmadıkça iki yakamız bir araya gelmeyecek.
En basit işler için bile artık torpile ihtiyaç duyar olmaktan rahatsız olmaya başladığımız gün düzelme yoluna girmiş olacağız.
Sakın kimse bu işin sorumluluğunu da siyasete yüklemesin.
Çünkü bu iş bir arz-talep dengesidir.
Biz talep ettikçe onlar da arzı karşılamak için yapmaktalar.
Vazgeçelim…
Bu ülkenin düzelmesini gerçekten istiyorsak yapmamız gereken ilk iş torpil dediğimiz aşkımızdan vazgeçmektir…

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu